Meterstand doorgeven


​​​​​Ieder jaar vragen wij u de meterstand aan ons door te geven. U ontvangt hiervoor een opnamekaart of e-mail. Met behulp van de meterstand kunnen we u een juiste jaarafrekening sturen.
  
Gebruikt u een smartphone of tablet gebruik dan onze mobiele site.

Lekkende watermeter of condens?
Bij het opnemen van de watermeterstand ziet u soms kleine druppeltjes op uw watermeter. In de meeste gevallen gaat het hier niet om een lek maar om condensvorming. Lees meer.
​Uw watermeter

[X]

Waar vind ik mijn referentienummer?

U vindt uw referentienummer op de meterstandenkaart die u elk jaar krijgt. Het is een uniek nummer. U gebruikt uw referentienummer om uw watermeterstand door te geven. Het referentienummer geldt alleen voor dat jaar.

Per e-mail...
Kreeg u van ons een e-mail met de vraag om uw meterstand door te geven? Dan vindt u het referentienummer in deze e-mail. In de e-mail staat een link die u direct naar de juiste pagina brengt. U hoeft uw referentienummer niet in te vullen.

...of met uw smartphone
Geeft u de meterstand het liefst door met uw smartphone? Scan dan de QR-code die op de kaart staat. Of gebruik de link in de e-mail die u kreeg.

[X]

Waarom komt er een nul voor de meterstand die ik via internet doorgeef?

De extra nul staat er om technische redenen. De nul heeft geen invloed op de meterstand die u doorgeeft.

[X]

Mijn watermeter is dit jaar vervangen. Moet ik de meterstand van de oude watermeter ook doorgeven?

Nee, dit is niet nodig. U hoeft alleen de meterstand van uw nieuwe watermeter door te geven. De stand van de oude watermeter is bij ons bekend.

[X]

Mijn verbruik is gestegen. Heb ik een lekkage?

U kunt bij een toegenomen waterverbruik zelf eenvoudig nagaan of er sprake is van een lek. Schakel alle waterverbruikende apparatuur uit en controleert u of alle kranen gesloten zijn.

Watermeter loopt door
Loopt de watermeter in dat geval door, dan is er sprake van een lekkage in de binnenleidingen. Als er een lekkage in de binnenleidingen is, adviseren wij u deze lekkage zo snel mogelijk op te sporen en te (laten) repareren door uw installateur.

Watermeter staat stil
Staat de meter stil, dan is lekkage uitgesloten. Wij adviseren u in dat geval na te gaan of er een andere reden kan zijn voor het hogere verbruik.

Neem voor meer informatie over afwijkend waterverbruik contact met ons op. Wij helpen u graag verder.


Hebt u een volumemeter of een snelheidsmeter? En wilt u weten hoe u de meterstand moet aflezen? Lees meer.

 

Pagina overzicht

Brabant Water Internet

Cookies
Sluit

De website van Brabant Water maakt gebruik van ‘functionele’ cookies om u beter te kunnen helpen.

De website van Brabant Water maakt gebruik van ‘functionele’ cookies om u beter te kunnen helpen.

We maken gebruik van ‘functionele’ cookies om werking van onze formulieren te vergemakkelijken. De cookies zijn ook noodzakelijk voor een optimale gebruikerservaring binnen onze website.

Ook maken we gebruik van Google Analytics en AddThis voor het verzamelen van algemene bezoekergegevens, om zo onze website te verbeteren. Cookies uitschakelen heeft tot gevolg dat sommige onderdelen van onze website niet meer goed zullen werken. Wij adviseren daarom ook de cookies niet uit te zetten.

Tip: voor controle over cookies, past u het best zelf uw browser-instellingen aan. Door het gebruik van onze website accepteert u ons Privacy statement.

Cookies staan nu aan
Meer info