Uw verhuizing geeft u heel eenvoudig door via Mijn Brabant Water. U kunt meteen inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. Kies vervolgens voor 'Verhuizing of afmelding doorgeven' en volg de stappen in het formulier.

Welke gegevens hebt u nodig?

  1. Datum sleuteloverdracht van uw oude adres
  2. Eindmeterstand op deze datum (niet nodig bij een toekomstige verhuizing)
  3. Nieuwe adres

Stap 1. Nieuwe adres

Geef uw nieuwe adres online door. Wij zorgen voor de rest.

Stap 2. Afmelden

Meld u online af als u een woning gaat verlaten.

Stap 3. Meterstand

Geef ons de meterstand per de datum van de sleuteloverdracht door.

Afmelden als klant?

U hebt op uw oude adres geen water meer nodig? En u verhuist naar een woonplaats buiten Brabant? Dan kunt u zelf gemakkelijk en eenvoudig uw overeenkomst stopzetten.

Overeenkomst opzeggen

Veel gestelde vragen

Hoe geef ik de beginmeterstand door voor mijn nieuwe woning / pand?

U ontvangt géén referentienummer als u een beginmeterstand wilt doorgeven van uw nieuwe woning / pand. Wilt u de beginmeterstand doorgeven? Geef deze dan door via Mijn Brabant Water

Ik wil een overlijden doorgeven. Hoe doe ik dit?

Allereerst gecondoleerd met uw verlies. 

Een overlijden kunt u online aan ons doorgeven. Er zijn drie mogelijkheden:

  • Overeenkomst levering drinkwater opzeggen.
  • Overeenkomst levering drinkwater tijdelijk door laten gaan.
  • Naam op overeenkomst aanpassen.

Ga direct naar het formulier 'Overlijden doorgeven'

Ik ga scheiden. Wat betekent dit voor mijn overeenkomst met Brabant Water?

Gaat u verhuizen vanwege een echtscheiding? Dan beëindigen wij de huidige overeenkomst. Wij gaan dan een nieuwe overeenkomst aan met de persoon die op het adres blijft wonen. Op deze manier is het financiële gedeelte voor beide partijen duidelijk. U geeft de verhuizing heel eenvoudig door via Mijn Brabant Water. U kunt ook contact met ons opnemen. Wij helpen u graag. Houdt u in ieder geval de volgende gegevens bij de hand:

  • De datum waarop de nieuwe overeenkomst in moet gaan.
  • De watermeterstand op deze datum.
  • Uw IBAN. Wilt u via acceptgiro per drie maanden betalen of via automatische incasso?
  • Het (post)adres van uw ex-partner voor het toesturen van de eindafrekening.

Blijft de tenaamstelling hetzelfde?
Staat de overeenkomst met Brabant Water al op naam van de persoon die op het adres blijft wonen? Dan hoeft u geen eindafrekening op te laten maken. Wilt u toch een eindafrekening ontvangen? Dan vragen wij u contact met ons op te nemen. Houdt u de datum en de watermeterstand dan bij de hand. 

Betaal ik tijdens mijn verhuizing voor twee adressen?

U levert de sleutel van uw oude woning meestal later in dan de dag waarop u de sleutel van uw nieuwe woning ontvangt. In de tussenliggende periode bent u voor beide adressen verantwoordelijk voor de kosten van het watergebruik. Dit geldt ook voor eventuele belastingen en heffingen.

Staat uw oude woning langer dan drie maanden leeg? Dan verlagen wij uw voorschot. Neemt u hiervoor contact met ons op. Houdt de datum van de onbewoonbare periode en de bijbehorende meterstand bij de hand.