Op deze pagina leest u meer over de maatregelen die we treffen omtrent de coronasituatie. Ook vindt u hier een overzicht van veelgestelde vragen.

Geplande werkzaamheden

Om de gezondheid van onze medewerkers én onze klanten te waarborgen beperken wij het aantal fysieke contacten aan de deur tot een minimum. Dit betekent concreet dat afspraken vóór 28 april (met ons of met een aannemer die werkt in opdracht van ons) worden geannuleerd. U krijgt hier telefonisch of per brief bericht over van ons of onze aannemer. 

Vragen over afspraken en werkzaamheden

Welke (niet urgente) afspraken gaan niet door?
  • meteropnames;
  • meterinspecties;
  • huisbezoeken in het kader van betalingsachterstanden;
  • het plaatsen/ vervangen van (slimme) meters;
  • het oplossen van niet-urgente storingen in meters;
  • Controle van de drinkwaterinstallatie.
Ik heb toch een vraag over mijn afspraak

Wilt u toch iemand spreken over uw afspraak? Neem dan contact met ons op. 

Wanneer gaan afspraken weer door?

Of afspraken vanaf 28 april doorgaan, hangt af van de richtlijnen van het RIVM. Hier houden wij ons aan. Op het moment dat de veiligheidsrichtlijnen het weer toelaten, nemen we contact met u op om een nieuwe afspraak in te plannen. U hoeft hier niets voor te doen.

Waarom gaan sommige werkzaamheden nog wel door?

In enkele gevallen is het niet goed mogelijk om werkzaamheden per direct stil te leggen. Het gaat om onderhoudswerkzaamheden die al gestart zijn en die we moeten afmaken. We passen hierbij een andere werkwijze toe, zodat een eventuele wateronderbreking tot een minimum wordt beperkt. We hopen op uw begrip voor de overlast die dit mogelijk kan veroorzaken.

Storingen

Urgente zaken gaan natuurlijk wel door. Onze storingsdienst staat 24/7 voor u klaar om storingen zo snel mogelijk op te lossen. Voor niet-urgente storingen kunt u uw gegevens achterlaten. Wij nemen dan zsm contact met u op.

Vragen omtrent storingen

Wat moet ik doen als ik een urgente storing heb?

Urgente storingen lossen wij natuurlijk gewoon op. Denk hierbij aan een grote lekkage, of dat er geen water meer uit de kraan komt. Onze storingsdienst staat 24/7 voor u klaar om storingen zo snel mogelijk op te lossen. Meldt u een storing? Dan vragen wij u of iemand in uw pand mogelijk besmet is met het Coronavirus zodat onze monteur passende maatregelen kan nemen. Onze monteurs (die geen gezondheidsklachten hebben) houden zich aan het protocol en wassen regelmatig hun handen, houden afstand en schudden geen handen. 

Wat moet ik doen als ik een niet-urgente storing heb?

Met niet-urgente storingen bedoelen wij zaken die niet direct opgelost moeten worden zoals een hoofdkraan die wat water lekt. Natuurlijk heel erg vervelend en het moet worden opgelost, maar het heeft geen directe spoed. 

Hebt u een niet-urgente storing/probleem, dan kunt u in dit formulier een terugbelverzoek doen. Ook kunt u hier omschrijven wat het probleem is. Wij nemen dan zo spoedig mogelijk contact met u op. 

Spoel leiding goed door

Veel waterleidingen in bijvoorbeeld scholen, zwembaden, kantoren, horeca, zorginstellingen, sportscholen en hotels worden op dit moment niet gebruikt. Als kraanwater langere tijd stilstaat, is het niet meer vers en kan de kwaliteit negatief worden beïnvloed. Zo kan bijvoorbeeld de legionellabacterie, die de veteranenziekte kan veroorzaken, een probleem vormen.

Vragen over stilstaand water

Het water in mijn pand staat nu stil in verband met corona. Wat moet ik straks doen om legionella te voorkomen?

Is het water in de leidingen langer dan een week niet gebruikt?  Spoel dan alle leidingen goed door voor gebruik (ongeveer 2 minuten). Spoel ook de toiletten door. Mocht u twijfelen, dan kunt u ook een watermonster door ons laten afnemen.

Wie is verantwoordelijk voor mijn binneninstallatie?

Bij het beheersen van risico’s rond legionella ligt de verantwoordelijkheid bij de eigenaar van de binneninstallatie. Zie voor de te nemen maatregelen en meer informatie over legionella-preventie de website van ILT.

Voorlopig geen afsluitingen

In deze tijd is hygiëne erg belangrijk. Daarom sluiten wij voorlopig geen huishoudens van het water af wegens betalingsachterstanden. De betalingsverplichting vervalt hiermee niet, maar wordt tijdelijk opgeschort.

Drinkwater goed beschermd 

U hoeft zich geen zorgen te maken over uw drinkwater. Het drinkwater is goed beschermd tegen alle virussen, óók het Coronavirus. De kans dat het drinkwater besmet raakt met dit virus is nihil.