Om uw gezondheid en die van onze medewerkers te waarborgen treffen wij enkele maatregelen. Zo proberen wij het aantal fysieke contacten aan de deur tot een minimum te beperken. Dit betekent concreet dat wij ‘niet urgente' storingen, afspraken en inspecties voorlopig helaas niet kunnen oppakken.

Welke 'niet urgente' zaken pakken wij niet op? 

  • (Hoofd)kraan lekt beetje water, of een ander lek dat op te vangen is (tip:  bind een doek om de leiding)
  •  Watermeter staat stil
  • Lekkende koppeling
  • Geplande inspecties
  • Geplande afspraken (zoals het vervangen van de watermeter)

Hebt u een afspraak met ons staan? Dan krijgt u  van ons bericht zodra de werkzaamheden weer worden opgepakt. Twijfelt u of uw storing wel of geen urgentie heeft? Of wilt u worden teruggebeld? Neem dan contact met ons op via onze klantenservice. 
 

Spoed en urgentie

Urgente zaken gaan natuurlijk  wel door. Denk hierbij aan een grote lekkage, de waterdruk valt weg, of als er helemaal geen water meer uit de kraan komt. Via de website www.waterstoring.nl vindt u alle geregistreerde waterstoringen. Staat de storing in uw woonplaats niet hierbij? Bel dan ons storingsnummer 073 683 80 00  (keuze 1). Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

    Veilig werken achter de voordeur

    Bij spoed en urgente storingen komen onze monteurs bij u thuis. Zij hebben geen gezondheidsklachten en houden zich aan de RIVM richtlijnen. Ze wassen regelmatig hun handen, houden afstand en schudden ze geen handen. Omgekeerd vragen wij ook aan u om ons te helpen. Bij het maken van de afspraak vragen wij u daarom onder andere of er bij u thuis mensen griep- en of verkoudheidsverschijnselen hebben, of in thuisquarantaine zitten. 

    In deze folder leest u hier meer over:

    Spoel leiding goed door

    Als kraanwater langere tijd stilstaat, is het niet meer vers en kan de kwaliteit negatief worden beïnvloed. Zo kan bijvoorbeeld de legionellabacterie, die de veteranenziekte kan veroorzaken, een probleem vormen.

    Vragen over stilstaand water

    Het water in mijn pand heeft langere tijd stil gestaan in verband met corona. Wat moet ik straks doen om legionella te voorkomen?

    Is het water in de leidingen langer dan een week niet gebruikt?  Spoel dan alle leidingen goed door voor gebruik (ongeveer 2 minuten). Spoel ook de toiletten door. 

    Wie is verantwoordelijk voor mijn binneninstallatie?

    Bij het beheersen van risico’s rond legionella ligt de verantwoordelijkheid bij de eigenaar van de binneninstallatie. Zie voor de te nemen maatregelen en meer informatie over legionella-preventie de website van ILT.