Uw verhuizing geeft u heel eenvoudig door via Mijn Brabant Water. U kunt meteen inloggen met uw e-mailadres en wachtwoord. Kies vervolgens voor 'Verhuizing of afmelding doorgeven' en volg de stappen in het formulier.

Welke gegevens geeft u door? 

  • De verhuisdatum van uw oude adres (de datum dat u de sleutel inlevert).
  • De eindstand op deze datum.*
  • Uw nieuwe (post) adres.

Wilt u op uw nieuwe adres ook klant worden? 

Houdt u dan ook de volgende gegevens bij de hand:

  • De datum van sleuteloverdracht van uw nieuwe adres.
  • De meterstand op deze datum. *

* bij een verhuizing in de toekomst hoeft u nog geen meterstand door te geven.

Verhuizing doorgeven via Mijn Brabant Water

Bent u een nieuwe klant?

Gaat u dan naar ons aanmeldformulier.

Aanmelden als nieuwe klant

Veelgestelde vragen

Ik wil een overlijden doorgeven. Wat moet ik doen?

Allereerst gecondoleerd met uw verlies. 

Wij kunnen ons voorstellen dat het regelen van allerlei zaken in deze emotionele tijd veel energie kost. Daarom helpen wij u graag met het veranderen of stoppen van de overeenkomst voor waterlevering. Afhankelijk van uw situatie zijn er twee opties:

Naam of adres veranderen
Blijven één of meer nabestaanden op het adres wonen? Dan veranderen wij alleen de naam en/of het postadres. De bestaande overeenkomst blijft gelden. Geeft u in dat geval de volgende gegevens aan ons door: 

  • De datum van overlijden.
  • De naam van de persoon die blijft wonen op het adres.

Overeenkomst beëindigen
Blijven er geen nabestaanden op het adres wonen? Dan kunt u de overeenkomst beëindigen. Wij maken dan een eindafrekening op als de sleutel wordt ingeleverd bij de verhuurder of als de woning wordt verkocht. Staat het pand tijdelijk leeg? Dan passen wij het voorschot hierop aan. Denkt u in dat geval ook aan:

  • De watermeterstand.
  • Een postadres.

Neemt u in beide gevallen contact met ons op. Wij helpen u graag. 

Ik ga scheiden. Wat moet ik doen?

Gaat u verhuizen vanwege een echtscheiding? Dan beëindigen wij de huidige overeenkomst. Wij gaan dan een nieuwe overeenkomst aan met de persoon die op het adres blijft wonen. Op deze manier is het financiële gedeelte voor beide partijen duidelijk.

U geeft de verhuizing heel eenvoudig door via Mijn Brabant Water. U kunt ook contact met ons opnemen. Wij helpen u graag. Houdt u in ieder geval de volgende gegevens bij de hand:

  • De datum waarop de nieuwe overeenkomst in moet gaan.
  • De watermeterstand op deze datum.
  • Uw IBAN. Wilt u via acceptgiro per drie maanden betalen of via automatische incasso?
  • Het (post)adres van uw ex-partner voor het toesturen van de eindafrekening

Blijft de tenaamstelling hetzelfde?
Staat de overeenkomst met Brabant Water al op naam van de persoon die op het adres blijft wonen? Dan hoeft u geen eindafrekening op te laten maken. Wilt u toch een eindafrekening ontvangen? Dan vragen wij u contact met ons op te nemen. Houdt u de datum en de watermeterstand dan bij de hand. 

Betaal ik tijdens mijn verhuizing voor twee adressen?

U levert de sleutel van uw oude woning meestal later in dan de dag waarop u de sleutel van uw nieuwe woning ontvangt. In de tussenliggende periode bent u voor beide adressen verantwoordelijk voor de kosten van het watergebruik. Dit geldt ook voor eventuele belastingen en heffingen.

Staat uw oude woning langer dan drie maanden leeg? Dan verlagen wij uw voorschot. U kunt hiervoor de datum van leegstand en de bijbehorende meterstand aan ons doorgeven