Kruimelpad
Beveiligingslek melden
Bij Brabant Water doen we er alles aan om veilige en betrouwbare diensten te leveren. Ondanks alle zorg en inzet, kunnen er situaties ontstaan met (vermoeden van) een zwakke plek in onze beveiliging. Dat noemen we een beveiligingslek. Als u denkt dat u een zwakke plek in een van onze diensten hebt gevonden, horen we dat graag. Samen zorgen we ervoor dat dit snel en zorgvuldig wordt opgelost. U kunt dit eenvoudig (eventueel anoniem) melden via onderstaand formulier.
Zo meldt u een beveiligingslek
Om ons te helpen het probleem effectief aan te pakken en misbruik te voorkomen, vragen wij u om de volgende richtlijnen te volgen:
Onze richtlijnen zijn gebaseerd op de Leidraad om te komen tot een praktijk van Responsible Disclosure. Deze zijn opgesteld door het Nationaal Cyber Security Centrum, onderdeel van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Deze richtlijnen helpen ons om zorgvuldig en professioneel met meldingen om te gaan.
Meer lezen over deze richtlijnen
Wat gebeurt er na uw melding?
Na ontvangst van uw melding nemen we binnen vijf werkdagen contact met u op. Samen maken we afspraken over een redelijke herstelperiode en een eventuele gecoördineerde publicatie van het beveiligingslek.