Bij Brabant Water doen we er alles aan om veilige en betrouwbare diensten te leveren. Ondanks alle zorg en inzet, kunnen er situaties ontstaan met (vermoeden van) een zwakke plek in onze beveiliging. Dat noemen we een beveiligingslek. Als u denkt dat u een zwakke plek in een van onze diensten hebt gevonden, horen we dat graag. Samen zorgen we ervoor dat dit snel en zorgvuldig wordt opgelost. U kunt dit eenvoudig (eventueel anoniem) melden via onderstaand formulier. 

Zo meldt u een beveiligingslek

Om ons te helpen het probleem effectief aan te pakken en misbruik te voorkomen, vragen wij u om de volgende richtlijnen te volgen:

  • Melden: Gebruik uitsluitend het formulier op deze pagina om beveiligingslekken of vermoedens daarvan door te geven.
  • Voldoende informatie delen: Geef een duidelijke beschrijving van het probleem. Denk aan details zoals IP-adressen, logs, een stapsgewijze uitleg, hoe we het probleem kunnen reproduceren, screenshots of andere relevante informatie.
  • Geen misbruik: Gebruik het beveiligingslek niet actief. Eventueel misbruik kan leiden tot aangifte.
  • Geen verspreiding: Deel de kwetsbaarheid niet met anderen totdat wij het lek hebben opgelost.

Onze richtlijnen zijn gebaseerd op de Leidraad om te komen tot een praktijk van Responsible Disclosure. Deze zijn opgesteld door het Nationaal Cyber Security Centrum, onderdeel van het Ministerie van Veiligheid en Justitie. Deze richtlijnen helpen ons om zorgvuldig en professioneel met meldingen om te gaan.

Meer lezen over deze richtlijnen

Wat gebeurt er na uw melding?

Na ontvangst van uw melding nemen we binnen vijf werkdagen contact met u op. Samen maken we afspraken over een redelijke herstelperiode en een eventuele gecoördineerde publicatie van het beveiligingslek.

Slechts één bestand.
5 MB limiet.
Toegestane types: jpg, png, doc, docx, xls, xlsx, pdf.