Gaat u verhuizen? Dat regelen we samen eenvoudig en zorgeloos. Via Mijn Brabant Water kunt u uw verhuizing eenvoudig doorgeven. U logt in met uw e-mailadres en wachtwoord, kiest voor ‘Verhuizing of afmelding doorgeven’ en volgt de stappen in het formulier.

Welke gegevens hebt u nodig?

  • Datum sleuteloverdracht van uw oude adres: de dag waarop u uw woning verlaat
  • Eindmeterstand op deze datum (niet nodig als de verhuizing in de toekomst plaatsvindt)
  • Uw nieuwe adres (voor onze administratie en toekomstige correspondentie)

Het verhuisproces in drie stappen

1. Geef uw nieuwe adres door

Via Mijn Brabant Water kunt u eenvoudig uw nieuwe adres registreren. Wij zorgen ervoor dat alles goed wordt verwerkt.

Ga naar Mijn Brabant Water

2. Meld uw oude adres af

Verlaat u uw huidige woning? Geef het bij ons door via Mijn Brabant Water.

3. Geef uw meterstand door

Op de dag van de sleuteloverdracht noteert u de meterstand en deelt u deze met ons.

Nieuwe klant of afmelden als klant?

Verhuist u naar een woning in Brabant en wilt u klant worden? U kunt zich eenvoudig aanmelden met uw nieuwe adres.

Aanmelden als nieuwe klant

Gaat u naar een adres buiten Brabant of hebt u geen wateraansluiting meer nodig? Dan kunt u uw overeenkomst zelf opzeggen.

Overeenkomst opzeggen

Hebt u nog vragen?

Met oog voor een zorgeloze verhuizing zorgen wij ervoor dat uw waterzaken soepel geregeld worden. Hebt u nog vragen? Wij staan voor u klaar om te helpen. Samen maken we de overgang zo makkelijk mogelijk.

Contact met ons opnemen

Veelgestelde vragen

Hoe geef ik de beginmeterstand door voor mijn nieuwe woning/pand?

Het doorgeven van de meterstand voor een afmelding of aanmelding kan via Mijn Brabant Water

Hebt u nog vragen? Onze collega's van de klantenservice helpen u graag.

Ik wil een overlijden doorgeven. Hoe doe ik dit?

Gecondoleerd met uw verlies. We begrijpen dat u andere zaken aan uw hoofd hebt. 

U kunt gemakkelijk en snel een overlijden doorgeven via een online formulier. U kunt daarbij kiezen voor:

  • de overeenkomst opzeggen;
  • de overeenkomst tijdelijk door laten gaan;
  • de naam op de overeenkomst aanpassen.
Ik ga scheiden. Wat betekent dit voor mijn overeenkomst met Brabant Water?

We begrijpen goed dat u in een lastige periode zit. Uw scheiding kan verschillende dingen betekenen voor de overeenkomst met Brabant Water. Kies hieronder de optie die het beste bij uw situatie past:

  • De overeenkomst staat op naam van degene die in de woning blijft wonen: De overeenkomst hoeft niet beëindigd te worden. Het is belangrijk dat de juiste (betaal)gegevens bij ons bekend zijn. Wilt u deze voor de zekerheid controleren via Mijn Brabant Water?
  • De overeenkomst staat op naam van degene die de woning verlaat: De overeenkomst wordt beëindigd. Nadat wij de afmelding hebben ontvangen, maken wij een eindrekening op. U kunt gemakkelijk en snel online de afmelding doorgeven. Wij gaan vervolgens een nieuwe overeenkomst aan met degene die in de woning blijft wonen. U kunt online deze aanmelding doorgeven
  • De woning gaat de verkoop in: Zodra de woning is verkocht, ontvangen wij graag de afmelding. U kunt gemakkelijk en snel online de afmelding doorgeven. Wij maken dan een eindrekening op vanaf de datum van sleuteloverdracht (de dag waarop u de sleutel overhandigt aan de nieuwe bewoner(s)). Blijft een van de personen tussentijds in de woning wonen, dan gelden bovenstaande adviezen.

Komt u er niet uit of weet u niet zeker welke optie het beste bij uw situatie past? Neem dan contact met ons op.

Betaal ik tijdens mijn verhuizing voor twee adressen?

Soms wel. Meestal levert u de sleutel van uw oude woning later in dan de dag waarop u de sleutel van uw nieuwe woning ontvangt. In die periode hiertussen betaalt u de kosten voor het watergebruik (en eventuele bijbehorende belastingen en heffingen) van beide adressen. 

Staat uw oude woning langer dan drie maanden leeg? Dan kunt u contact met ons opnemen om uw voorschot te verlagen. U hebt daarvoor de data van de ‘lege’ periode en de meterstand van de oude woning nodig.