
Kruimelpad
Stijging van het grondwaterpeil
Door langdurige en hevige regenval, is het grondwaterpeil gestegen. Door het hoge grondwaterpeil kan uw kelder, kruipruimte of meterput vochtig worden of zelfs vollopen met water. Of het water druppelt langs de muren naar binnen. Helaas kan Brabant Water u hier niet bij helpen. Na een droge periode zal het grondwater vanzelf weer dalen.
Hoe controleert u of het gaat om grondwater?
Soms kan deze stijging van het grondwaterpeil lijken op een lekkage aan uw waterleiding, maar dat is meestal niet het geval. Hieronder leggen wij uit hoe u dit zelf kunt controleren.
Lekkende muurdoorvoer
Een gevolg van een hoge grondwaterstand kan een lekkende muurdoorvoer zijn. Een aanleg van een muurdoorvoer die ouder dan 5 jaar is wordt niet door ons gerepareerd. U bent hiervoor zelf verantwoordelijk en kunt dit zelf (laten) repareren.
Is de muurdoorvoer nog geen 5 jaar oud? Dan geven wij garantie. Meld dan uw storing via ons storingsnummer 073 683 80 00 (keuze 1).
Twijfelt u toch of het om grondwater gaat?
Neem dan contact met ons op via telefoonnummer 073 683 80 00.
Veelgestelde vragen
Er zit vocht in mijn meterput of meterkast. Wat moet ik doen?
Als er vocht in de meterput (waar uw watermeter zich bevindt) zit, kan er schimmel ontstaan op de mat van de deksel van uw meterput. Om schimmel te voorkomen of verminderen, raden wij aan om de ruimte beter te ventileren. U kunt bijvoorbeeld een ventilatierooster plaatsen in de meterput.
In een meterkast met vocht kunt u ook een ventilatierooster plaatsen.
Lees meer over condens bij de watermeter
Blijft de vocht toch aanwezig na ventileren? Neem dan telefonisch contact met ons op.