Komt er geen of bruin water bij u uit de kraan? Of is de waterdruk lager dan u gewend bent? Dat kan komen door geplande onderhoudswerkzaamheden of door een storing. 

​​​​Waterstoring melden?

Via de website waterstoring.nl vindt u alle geregistreerde waterstoringen. Staat de storing in uw woonplaats niet hierbij? Bel dan ons storingsnummer 073 683 80 00  (keuze 1). Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.

Tijdelijk geen water?

Hebt u in verband met werkzaamheden tijdelijk geen water? Dan adviseren wij u het volgende:

  • Zorg voor voldoende drinkwatervoorraad. Zorg daarnaast voor een voorraad om bijvoorbeeld het toilet door te spoelen.
  • Soms is het mogelijk om drinkwater te tappen in de buurt. Is dit mogelijk? Dan laten wij u dit weten via een kaartje in de bus. Denkt u er dan aan om zelf bijvoorbeeld flessen of jerrycans mee te nemen?
  • Warmwatertoestellen, wasmachines, vaatwassers en ander watergebruikende apparaten kunt u niet gebruiken.
  • Laat uw keukenkraan na de werkzaamheden even met koud water doorlopen. Het is namelijk mogelijk dat na de werkzaamheden het water bruin kleurt. Dit is niet schadelijk voor uw gezondheid.
  • Woont u in een appartementencomplex (2e etage of hoger) en hebt u na de wateronderbreking geen of weinig druk? Benader dan de huisbaas of woningstichting om de drukverhogingsinstallatie (hydrofoor) te resetten.
  • Bent u in het bezit van een geiser met waakvlam? Doof deze dan om schade aan het toestel te voorkomen.

Schoonspoelen van de waterleidingen 

Brabant Water spoelt de leidingen regelmatig schoon. Door met veel druk een grote hoeveelheid water door de leidingen te pompen, komt er ijzerafzetting los van de binnenwand. Door dit doorspoelen kunt u tijdelijk water met een bruine kleur uit de kraan krijgen. Dit is niet schadelijk voor de gezondheid. Tijdens en vlak na de werkzaamheden kan korte tijd de druk op het waterleidingnet variëren.  

Ook interessant