Kruimelpad
Informatie voor Belgische klanten
Brabant Water levert drinkwater aan een aantal Belgische klanten. Sinds 1 januari 2024 zijn wij ook verantwoordelijk voor het rioolbeheer en de afvalwaterzuivering. Dit betekent ook concreet iets voor de heffingen die wij in rekening brengen.
Wilt u een nieuwe aansluiting aanvragen? Dat kan via mijnaansluiting.nl.
Account aanmaken op mijnaansluiting.nl
(Nieuwe) aansluitingen lopen via het automatische landelijk intakeportaal mijnaansluiting. U maakt als aanvrager een account aan bij mijnaansluiting.nl. Bij het ontbreken van een Nederlands postadres, kan dat helaas niet op de gebruikelijke manier. Helaas geldt dat ook voor het aanvragen van de aansluiting zelf. Voor het aanmaken van een account hebt u een Nederlands postadres nodig en voor bedrijven ook nog een Nederlands KvK-nummer. Hieronder leest u hoe u een account aanmaakt zonder Nederlands postadres en hoe u een aansluiting aanvraagt voor een adres in Baarle-Hertog.
Direct een wateraansluiting aanvragen via mijnaansluiting.nl
Wateraansluiting aanvragen
Heffingen
Vanaf 1 januari 2024 vindt u op uw drinkwaterrekening twee extra heffingen die u voorheen via de gemeente of de Vlaamse Milieu Maatschappij (VMM) ontving:
Wat verandert er?
U krijgt geen aparte factuur meer van de gemeente Baarle-Hertog en van VMM. De prijzen en tarieven van de nieuwe onderdelen vindt u op de website van gemeente Baarle-Hertog en van VMM. De drinkwatertarieven van Brabant Water vindt u hier.
Verhoging van uw voorschot
Alle kosten zijn samengevoegd op de drinkwaterfactuur. Daarom wordt uw voorschot aangepast. Uw voorschot is namelijk voortaan inclusief de bovengenoemde heffingen en daarom hoger dan u gewend bent.
Sociaal tarief
Indien u recht hebt op het sociaal tarief, dient u ons te voorzien van het geldige attest. U betaalt slechts 20% van de heffing, als u op 1 januari van het heffingsjaar behoort tot één van de volgende categorieën:
Veelgestelde vragen
Ik ben een nieuwe bewoner van Baarle-Hertog. Hoe meld ik mij aan?
In verband met uw Belgische postcode, kunt u zich helaas (nog) niet aanmelden via onze website. Daarom vragen wij u uw aanmelding aan ons door te geven via de chat, telefoon of via ons contactformulier.
Welke gegevens hebben wij nodig? Uw nieuwe adresgegevens, de datum van de sleuteloverdracht , de beginmeterstand op deze datum en uw e-mailadres. Hebt u onze bevestiging van uw aanmelding ontvangen? Dan kunt u zich registreren voor Mijn Brabant Water.