Kruimelpad
Incassoproces
Soms gebeurt het dat een betaling te laat is. Geen probleem, we helpen u graag verder. Als er een openstaande rekening is, sturen wij u een herinnering met het verzoek om vóór een bepaalde datum te betalen. Door op tijd te betalen, voorkomt u extra kosten en verdere stappen.
Betaal uw openstaande rekening direct
Hoe werkt ons incassoproces?
Stap 1: Herinnering
Als uw rekening na 14 dagen nog niet is betaald, ontvangt u een herinnering. Hebt u inmiddels betaald? Dan hoeft u niets te doen.
Stap 2: Tweede herinnering
Als er na de eerste herinnering niet op tijd is betaald, sturen we een tweede herinnering. Hierbij brengen we € 20,00 incassokosten in rekening. Betaalt u binnen 8 dagen? Dan voorkomt u een bezoek van onze incasseerder.
Stap 3: Bezoek van onze incasseerder
Als betaling ook na de tweede herinnering uitblijft, komt onze incasseerder bij u langs. U kunt dan direct bij hem betalen of via internetbankieren. Stuurt u een betaalbewijs in via onze website? Dan voorkomt u dat we verdere stappen ondernemen, zoals het afsluiten van uw waterleiding.
Goed om te weten:
Meer informatie over de Wet incassokosten
Stap 4: Afsluiting van drinkwater
Als betaling ook na een bezoek van de incasseerder uitblijft, komen onze incasseerder en monteur langs om de levering van drinkwater te stoppen. U kunt dit voorkomen door direct te betalen, inclusief:
Betaalt u niet? Dan wordt de waterleiding afgesloten. Voor heraansluiting worden kosten van € 305,00 in rekening gebracht. U wordt pas opnieuw aangesloten als alle openstaande bedragen zijn voldaan.
Stap 5: Gerechtsdeurwaarder inschakelen
In enkele gevallen sluiten wij de waterleiding niet af. In plaats daarvan vragen we een gerechtsdeurwaarder het geld bij u op te halen. Hierbij betaalt u:
Dit proces kan extra kosten met zich meebrengen, dus we raden aan om tijdig te betalen en dit te voorkomen.
Delen van gegevens met de gemeente
Als een bedrag openblijft na een bezoek van onze incasseerder, zijn wij wettelijk verplicht uw gegevens door te geven aan de gemeente. Wilt u dit voorkomen? Dan kunt u schriftelijk bezwaar maken. Stuur uw bezwaar naar:
Brabant Water N.V.
Afdeling Klant in Service
Postbus 1068
5200 BC 's-Hertogenbosch
Na ontvangst van uw verklaring delen we uw gegevens niet meer met de gemeente.
Veelgestelde vragen
Mijn betalingskenmerk wordt niet herkend. Wat nu?
Bent u door uw bank verplicht om een betalingskenmerk te vermelden bij uw betaling? En hebt u geen acceptgirokaart van ons ontvangen waar dit kenmerk op staat? Neemt u dan contact met ons op. Wij sturen u dan het juiste betalingskenmerk toe.
Als een betalingskenmerk niet verplicht is, vermeld dan alstublieft uw factuurnummer en/of klantnummer in de omschrijving. U vindt uw klantnummer aan de rechterkant van uw rekening. Het factuurnummer begint altijd met FAC en wordt gevolgd door tien cijfers.
Mag ik mijn jaarrekening in termijnen betalen?
Lukt het u niet om een rekening te betalen? Dat kan gebeuren. Wij bieden u verschillende oplossingen. Op deze pagina vindt u hier meer informatie over. Wij helpen u graag.