Schade en vergoeding


​​​​Brabant Water biedt haar klanten graag het beste drinkwater en de beste service. Toch kan het voorkomen dat u schade hebt die direct of indirect verband heeft met onze producten of diensten. Uw eigen verzekeraar vergoedt in de meeste gevallen de (gevolg)schade. Zo niet, dan kunt u de schade bij Brabant Water melden.

 

U kunt ons aansprakelijk stellen bij:

Schade do​or een lekkage in ons leidingnet
tot en met de watermeter
​Advies: meld deze schade eerst bij uw eigen inboedel-/opstalverzekeraar*
Schade door werkzaamheden van Brabant Water (bijv. een reparatie of metervervanging)​Advies: meld deze schade eerst bij uw eigen inboedel/opstalverzekering*
Schade door bruin water
Schade door zand in de binnenleidingen in uw woning (dit zijn de leidingen vanaf de watermeter)

 

*Uw verzekeraar dekt schade vaak tegen nieuwwaarde, terwijl Brabant Water een vergoeding biedt tegen dagwaarde. Als uw eigen verzekering de schade dekt, kunt u de financiële afwikkeling regelen zonder tussenkomst van Brabant Water.​

 

Brabant Water is niet aansprakelijk voor:

Schade aan de binnenleidingen in uw woning
(dit zijn de leidingen vanaf de watermeter)
Advies: bel een installateur / loodgieter
 
Schade door bevriezing van de binnenleidingen
 
​Advies: bel een installateur / loodgieter
 
Schade door bevriezing van de watermeter
 
Advies: bel onze Klantenservice, 073 683 8000,
voor afspraak voor metervervanging​

 

Schadeclaim indienen

Is uw schade niet gedekt op uw inboedel/opstalverzekering? Dan kunt u uw schadeclaim indienen bij Brabant Water. Vul hiervoor het online schadeformulier in.

Aansprakelijkheid zal niet in alle gevallen tot vergoeding van alle schade leiden. Meer informatie leest u in de Algemene Voorwaarden Drinkwater, artikel 19 van Brabant Water.

 

Pagina overzicht

Brabant Water