Kruimelpad
Storingen en werkzaamheden
Wat vervelend dat u mogelijk hinder ervaart door onze waterlevering. Wij zorgen er altijd voor dat u veilig en gezond drinkwater hebt. Helaas komen storingen en werkzaamheden ook voor. Kijk voor een actueel overzicht op waterstoring.nl.
Overzicht storingen en werkzaamheden
Uw storing niet gevonden? Dan kunt u bellen naar ons storingsnummer 073 683 80 00 (keuze 1). Dit nummer is 24 uur per dag bereikbaar.
Geen water, lage waterdruk of lekkage?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Meestal wordt dit veroorzaakt door werkzaamheden die plaatsvinden aan het leidingnet bij u in de buurt. Ook kan er sprake zijn van een onverwachte storing. Checkt u of de eventuele lekkage vóór of na de watermeter zit? Wij leggen u graag uit hoe u dat doet.
Bruin water?
Bruin of troebel water kan ontstaan door onderhoudswerkzaamheden, lekkages of een piek in het waterverbruik, bijvoorbeeld bij warm weer. De deeltjes ijzer en mangaan die van nature voorkomen in het water kunnen dit bruine water veroorzaken. U kunt bij bruin water op een aantal dingen letten.
Uw drinkwater: wij zorgen ervoor
Schoonspoelen
Wij spoelen onze waterleidingen regelmatig schoon. We noemen dit ook wel spuien. Door met veel druk een grote hoeveelheid water door de leidingen te pompen, komt er ijzerafzetting los van de binnenwand. Gaan wij bij u in de buurt spuien? Dan ontvangt u een e-mail van ons.
Meer over het schoonspoelen van onze leidingen
Vernieuwing waterleidingen
Het waterleidingnet in Noord-Brabant is grotendeels in de jaren vijftig aangelegd. Om een goede drinkwaterlevering voor nu en in de toekomst zeker te stellen, vernieuwen wij de komende jaren de waterleidingen. Gaan we bij u in de buurt aan de slag? Dan ontvangt u een e-mail of brief van ons.
Veelgestelde vragen
Wat moet ik doen als mijn watermeter nat is aan de buitenkant?
Druppeltjes op de watermeter zijn vaak condens en geen lekkage. Wilt u dit zeker weten?
Zo kunt u dit zelf controleren
Gaat het niet om condens? Neem dan contact met ons op.
Hoe controleer ik mijn hoofdkraan?
Soms is het nodig om de waterleiding in huis af te sluiten. Bijvoorbeeld bij een lekkage of tijdens een verbouwing. Dan is het belangrijk dat uw hoofdkraan goed werkt. Controleert u daarom regelmatig uw hoofdkraan? En wilt u weten wat u kunt doen als uw hoofdkraan defect is?
Ik heb geen warm water. Wat kan ik doen?
Hebt u geen warm water maar wel koud water? Dan adviseren wij u contact op te nemen met uw installateur of de eigenaar van uw woning. Wij leveren namelijk alleen koud water. De boiler of geiser in uw huis verwarmt dit koude water.
Er komt wit water uit mijn kraan. Waarom en wat nu?
Als gevolg van werkzaamheden aan de waterleiding, kunnen er tijdelijk luchtbelletjes in het water terecht komen. Dit veroorzaakt wit water. Het water wordt weer helder als u het een poosje laat staan. Dit wit water is niet schadelijk voor uw gezondheid, u kunt het dus gewoon drinken.
Witte kleur bij warm water
In water zit lucht. Als warm water de kraan verlaat, zet door de warmte de lucht uit en ontstaan er kleine luchtbelletjes. Deze luchtbelletjes weerkaatsen het licht en zorgen voor een witte kleur.
Witte kleur bij koud water
Als u de koudwaterkraan heel hard laat stromen, dan komt er door het zeefje (perlator) in de kraan zoveel lucht bij, dat de straal er ook wit uit kan zien. Dit effect is er niet als er geen perlator in de kraan zit.