Lukt het u niet om een rekening te betalen? Dat kan gebeuren. Brabant Water staat voor u klaar met oplossingen die u helpen om uw situatie te verbeteren. 

Onze oplossingen

  • Betalingsregeling: Hebt u een jaar- of eindrekening van ons ontvangen, maar lukt het niet om deze in één keer te betalen? Geen zorgen, u kunt de rekening in termijnen betalen. Neem hiervoor contact met ons op.
  • Uitstel van betaling: Hebt u iets meer tijd nodig om uw rekening te betalen? Wij begrijpen dat dit soms nodig is. Neem contact met ons op, dan kijken we samen naar de mogelijkheden.

Contact opnemen

Schuldhulpverlening

Wanneer u te maken hebt met financiële problemen, zijn er organisaties die u kunnen ondersteunen. U kunt voor meer informatie terecht op de websites van nvvk (de Vereniging voor schuldhulpverlening en sociaal bankieren) en schulden.nl. Daarnaast kunt u ook contact opnemen met de afdeling Sociale Zaken van uw gemeente, de Kredietbank of Stadsbank of een andere organisatie die is aangesloten bij de NVVK.

Wilt u dat wij u hierbij helpen? Met uw schriftelijke toestemming kunnen wij uw gegevens doorgeven aan een schuldhulpverlenende instantie. U kunt uw brief sturen naar:

Brabant Water
Afdeling Klant Support
Postbus 1068
5200 BC ’s-Hertogenbosch

Zodra wij uw brief hebben ontvangen, geven we uw naam, adres, klantnummer en de hoogte van uw schuld door aan de gemeente of een ondersteunende organisatie. Zij nemen vervolgens contact met u op om u verder te helpen.

Gegevens delen met de gemeente

Hebt u nog een openstaand bedrag en is deze na het bezoek van onze incasseerder nog niet betaald? In dat geval zijn wij wettelijk verplicht uw gegevens door te geven aan uw gemeente.

Wilt u niet dat wij uw gegevens delen? U kunt schriftelijk bezwaar maken via het bovenstaand postadres. Zodra wij uw bezwaar hebben ontvangen, zullen wij uw gegevens niet langer delen.

Hebt u nog vragen of twijfelt u over de mogelijkheden? Wij staan voor u klaar. 

Veelgestelde vragen

Mijn betalingskenmerk wordt niet herkend. Wat nu?

Bent u door uw bank verplicht om een betalingskenmerk te vermelden bij uw betaling? En hebt u geen acceptgirokaart van ons ontvangen waar dit kenmerk op staat? Neemt u dan contact met ons op. Wij sturen u dan het juiste betalingskenmerk toe.

Als een betalingskenmerk niet verplicht is, vermeld dan alstublieft uw factuurnummer en/of klantnummer in de omschrijving. U vindt uw klantnummer aan de rechterkant van uw rekening. Het factuurnummer begint altijd met FAC en wordt gevolgd door tien cijfers.

Ik heb ernstige gezondheidsproblemen. Hoe kan ik afsluiting voorkomen?

Als u uw waterrekening niet betaalt, kunnen wij uw water afsluiten. Wij sluiten uw water niet af als u of een huisgenoot ernstige gezondheidsproblemen heeft. Hiervoor is een verklaring van een niet-behandelend arts nodig, waarin staat dat afsluiting van water ernstige gezondheidsproblemen kan veroorzaken.

U kunt een onafhankelijke arts vragen een verklaring op te stellen via het daarvoor bestemde formulier. Daarna kunt u telefonisch contact met ons opnemen.

Waar kunt u, bij de aanvraag van een medische verklaring, rekening mee houden?

  • Uw huisarts mag geen medische verklaring afgeven. De medische verklaring moet afkomstig zijn van een niet-behandelend arts.
  • De kosten voor de medische verklaring zijn voor uw eigen rekening.