Kruimelpad
Geen water of lage waterdruk
Hebt u geen water of merkt u een lage waterdruk? Dat kan verschillende oorzaken hebben. Vaak ligt het aan werkzaamheden of een storing in het leidingnet bij u in de buurt.
Check actuele storingen
De meest recente storingen en werkzaamheden in uw buurt vindt u eenvoudig via Waterstoring.nl. Daar kunt u controleren of het probleem al bij ons bekend is.
Ga naar het overzicht van storingen en werkzaamheden
Zelf controleren
Staat uw storing niet vermeld? Dan is het handig om eerst een paar eenvoudige stappen te doorlopen. Zo weet u snel of het probleem mogelijk in uw eigen leidingen zit:
- Open de koudwaterkraan dichtbij uw watermeter
Heeft u hier voldoende waterdruk? Dan zit het probleem waarschijnlijk in een van de leidingen in uw woning. - Controleer op lekkage in uw binnenleidingen
Zet alle apparaten die water gebruiken uit en kijk of de watermeter blijft lopen. Beweegt de meter toch? Dan is er mogelijk sprake van een lekkage in uw binnenleidingen. - Controleer de hoofdkraan
Staat de hoofdkraan volledig open?
- Bij een draaiknop (rood, zwart of blauw): draai de knop linksom helemaal open.
- Bij een hendel: zorg dat de hendel in lijn staat met de leiding, niet haaks erop.
Let op: de kraan moet met de hand te bedienen zijn. Gebruik geen gereedschap of smeermiddelen. - Gebruik van veel water tegelijk
Als u bijvoorbeeld de tuin besproeit, kan dit tijdelijk zorgen voor een lagere waterdruk. - Zeefje in de kraan
Controleer of het zeefje in de kraan verstopt is en reinig dit indien nodig.
Nog steeds problemen?
Hebt u alle stappen doorlopen en denkt u dat het probleem niet in uw eigen leidingen zit? Neem dan gerust contact met ons op. Wij helpen u graag verder.
Veelgestelde vragen
Ik ervaar verminderde waterdruk op één kraan, hoe kan dit?
Vaak is een zeefje op de kraan de boosdoener bij onvoldoende waterdruk. Het zeefje is dan verstopt. U kunt dit verhelpen door de kop van de kraan los te schroeven, het zeefje eruit te halen en dit schoon te spoelen.
Ik woon in een appartementencomplex (2e etage of hoger) en heb geen of weinig waterdruk. Wat nu?
Hebt u na een wateronderbreking, naar aanleiding van werkzaamheden of een storing, geen of weinig waterdruk? Benader dan de huisbaas of woningstichting om de drukverhogingsinstallatie (hydrofoor) te resetten. Na het aan- en uitschakelen van de hydrofoor moet het probleem met de waterlevering op hoger gelegen verdiepingen verholpen zijn. De hydrofoor is een apparaat, ofwel persinstallatie, die ervoor zorgt dat het water ook bij de hoger gelegen verdiepingen komt. Als waterbedrijf hebben wij geen toegang tot de hydrofoor.