Dit kan verschillende oorzaken hebben. Meestal wordt dit veroorzaakt door werkzaamheden die plaatsvinden aan het leidingnet bij u in de buurt. Ook kan er sprake zijn van een onverwachte storing.

Actuele storingen en werkzaamheden vindt u op de website van waterstoring. Hier controleert u of de storing in uw wijk of op uw adres al bekend is. 

Overzicht storingen en werkzaamheden

Staat de storing er niet tussen? Controleert u dan de punten hieronder. Dan weet u of het probleem in uw eigen leidingen zit.

  • Draai de koudwaterkraan die het dichtst bij uw watermeter is, helemaal open. Is er genoeg waterdruk? Dan zit het probleem in één van de leidingen in uw woning.
  • Controleer of er geen lekkage is in uw binnenleidingen. Dit doet u door alle waterverbruikende apparatuur uit te zetten. Loopt uw watermeter toch door? Dan is er sprake van een lekkage in uw binnenleidingen.
  • Controleer of de hoofdkraan helemaal open staat. Heeft de hoofdkraan een rode, zwarte of blauwe draaiknop? Draait u dan de knop linksom open (tegen de klok in). Heeft de hoofdkraan bij uw watermeter een hendel? Draait u dan de hendel in de lijn met de leiding. De kraan staat dus niet haaks op de waterleiding. De knop of hendel moet met de hand te bedienen zijn. Gebruikt u dus geen gereedschap of smeermiddelen.
  • Controleer of u erg veel water tegelijk gebruikt.
  • Controleer of het zeefje in de kraan verstopt is.

Hebt u alle punten gecontroleerd? En zit het probleem volgens u niet in uw eigen leidingen? Neemt u dan contact op met ons op. Wij staan u graag te woord.

Veelgestelde vragen

Ik ervaar verminderde waterdruk op één kraan, hoe kan dit?

Vaak is een zeefje op de kraan de boosdoener bij onvoldoende waterdruk. Het zeefje is dan verstopt. U kunt dit verhelpen door de kop van de kraan los te schroeven, het zeefje eruit te halen en dit schoon te spoelen.

Ik woon in een appartementencomplex (2e etage of hoger) en heb geen of weinig waterdruk. Wat nu? 

Hebt u na een wateronderbreking, naar aanleiding van werkzaamheden of een storing, geen of weinig waterdruk? Benader dan de huisbaas of woningstichting om de drukverhogingsinstallatie (hydrofoor) te resetten. Na het aan- en uitschakelen van de hydrofoor moet het probleem met de waterlevering op hoger gelegen verdiepingen verholpen zijn. De hydrofoor is een apparaat, ofwel persinstallatie, die ervoor zorgt dat het water ook bij de hoger gelegen verdiepingen komt. Als waterbedrijf hebben wij geen toegang tot de hydrofoor.