Kruimelpad
Brabant Water heeft nieuw rekeningnummer
Vanaf 1 juni 2023 stapt Brabant Water over van de ING naar de Rabobank. Dat betekent automatisch dat ons rekeningnummer wijzigt. Vanaf 1 juni 2023 is ons nieuwe rekeningnummer: NL60 RABO 0339 6012 13. Hiermee vervalt ons oude IBAN van de ING.
Het nieuwe rekeningnummer (IBAN) vindt u terug op de volgende drinkwaterrekening die u van ons krijgt. Meestal is dat een termijnrekening. Maar het kan ook een jaarrekening, eindrekening of een andere soort rekening zijn. Ook op andere brieven en e-mails vindt u ons nieuwe rekeningnummer terug.
Wat betekent dit voor u
Moet u iets doen? Dat hangt af van hoe u nu uw rekeningen betaalt;
U betaalt zelf uw rekening via overschrijving
Dan moet u actie ondernemen! In uw eigen bankomgeving moet u het rekeningnummer van Brabant Water aanpassen. Ons nieuwe rekeningnummer is: NL60 RABO 0339 6012 13. Deze actie geldt voor ingeplande betaalopdrachten en voor eenmalige betaalopdrachten. Tip: sla deze aanpassing op in het adresboek van uw bank-app of bij internetbankieren!
U betaalt uw rekeningen via derden
Dan moet u actie ondernemen! Geef aan de instantie die voor u betaalt door dat wij een ander rekeningnummer hebben. Ons nieuwe rekeningnummer is: NL60 RABO 0339 6012 13. Deze actie geldt voor ingeplande betaalopdrachten en voor eenmalige betaalopdrachten.
U betaalt uw rekening via automatische incasso
Dan hoeft u niets te doen. Wij zorgen ervoor dat de betalingen die u doet, via automatische incasso, op ons juiste bankrekeningnummer terecht komen.
U betaalt uw rekening online via iDEAL
Dan hoeft u niets te doen. Uw betalingen gaan vanzelf naar het goede rekeningnummer.
Veelgestelde vragen
Verandert het rekeningnummer ook voor mijn aanslag waterschapsbelasting?
Nee. De overstap van ING naar Rabobank verandert daar niets aan. Het rekeningnummer waar u uw waterschapsbelasting naar overmaakt blijft hetzelfde.
Ik heb per ongeluk het oude rekeningnummer gebruikt. Gaat dit wel goed?
Ja, uw geld komt goed terecht. De ING maakt het geld over naar onze nieuwe rekening. Tip: sla ons nieuwe IBAN op in het adresboek van uw bank-app of bij internetbankieren. Dan maakt u in de toekomst het geld over naar de juiste rekening.
Waarom stappen jullie over naar de Rabobank?
Ons contract liep af met de ING. Volgens de regels moest er een aanbesteding komen, zodat ook andere banken de kans hadden om onze huisbank te worden. Bij de aanbesteding hebben we gekeken naar heel veel verschillende zaken. Denk aan de prijs, maar ook aan klantgerichtheid, duurzaamheid, hoeveel volume een bank aankan etc. Uiteindelijk bleek de Rabobank voor ons het meest passend.