Kruimelpad
WIBON-KLIC Informatie
Hebt u een KLIC-melding gedaan? En hebt u bericht ontvangen met informatie over de plek waar u wilt graven? Dan geven wij u graag meer informatie over uw type aanvraag. Wij hebben de belangrijkste punten voor u op een rijtje gezet.
Oriëntatieverzoek
Een KLIC-melding is niet hetzelfde als een oriëntatieverzoek. Hebt u een oriëntatieverzoek ingediend? Met de informatie die u ontvangt naar aanleiding van een oriëntatieverzoek mag u niet graven. Wanneer de startdatum van de graafwerkzaamheden bekend is, moet u alsnog een Klic-melding maken.
Graafmelding
Als u met een graafmachine gaat graven, bijvoorbeeld voor het aanleggen van een trampoline of een zwembad, bent u bij wet verplicht om een graafmelding te doen. Kabel- en leidinginformatie moet aanwezig zijn op de locatie en het moment van de graafwerkzaamheden. Met behulp van deze informatie kunt u graafschade en gevaarlijke situaties in de omgeving voorkomen.
Calamiteitenmelding
Kunt u niet wachten met graven vanwege een calamiteit? En wilt u graven met een graafmachine? Dan bent u wettelijk verplicht een calamiteitmelding te doen.
Eisvoorzorgsmaatregel
Indien van toepassing is deze als bijlage toegevoegd bij de informatie die u naar aanleiding van uw KLIC-melding hebt ontvangen. Wilt u contact met ons opnemen voor een eisvoorzorgsmaatregel? Zorg dan dat u het volgende bij de hand hebt:
Huisaansluitschetsen
De gegevens over de ligging van de huisaansluitingen kunnen incompleet zijn. Staat er geen maatvoering bij de aansluitleidingen? Dan is de ligging onbekend. U moet dan zelf proefsleuven graven om de ligging te bepalen.
Detailkaarten
U dient er rekening mee te houden dat niet alle detailkaarten zijn toegevoegd. Wilt u deze opvragen? Neemt u dan contact met ons op.
Leidingen
Op de tekening(en) die u hebt ontvangen, is aangegeven waar de leidingen zich bevinden. Het is belangrijk dat u altijd de exacte ligging lokaliseert door het maken van proefsleuven.
Schade aan leidingen Brabant Water
Ontstaat er schade aan de leidingen van Brabant Water tijdens uw werkzaamheden? Neemt u dan telefonisch contact met ons op via 073 683 80 00 (keuze 1). Voor storingen en schademeldingen zijn wij 24 uur per dag bereikbaar.
Contact
Wilt u contact met ons opnemen? Maakt u dan gebruik van de contactinformatie in de brief die u naar aanleiding van uw KLIC-melding hebt ontvangen. Of neem contact met ons op via ons contactformulier.