
Kruimelpad
Het verhuisproces
Gaat u verhuizen? Dat regelen we samen eenvoudig en zorgeloos. Via Mijn Brabant Water kunt u uw verhuizing eenvoudig doorgeven. U logt in met uw e-mailadres en wachtwoord, kiest voor ‘Verhuizing of afmelding doorgeven’ en volgt de stappen in het formulier.
Welke gegevens hebt u nodig?
- Datum sleuteloverdracht van uw oude adres: de dag waarop u uw woning verlaat
- Eindmeterstand op deze datum (niet nodig als de verhuizing in de toekomst plaatsvindt)
- Uw nieuwe adres (voor onze administratie en toekomstige correspondentie)
Het verhuisproces in drie stappen
1. Geef uw nieuwe adres door
Via Mijn Brabant Water kunt u eenvoudig uw nieuwe adres registreren. Wij zorgen ervoor dat alles goed wordt verwerkt.
2. Meld uw oude adres af
Verlaat u uw huidige woning? Geef het bij ons door via Mijn Brabant Water.
3. Geef uw meterstand door
Op de dag van de sleuteloverdracht noteert u de meterstand en deelt u deze met ons.
Nieuwe klant of afmelden als klant?
Verhuist u naar een woning in Brabant en wilt u klant worden? U kunt zich eenvoudig aanmelden met uw nieuwe adres.
Gaat u naar een adres buiten Brabant of hebt u geen wateraansluiting meer nodig? Dan kunt u uw overeenkomst zelf opzeggen.
Hebt u nog vragen?
Met oog voor een zorgeloze verhuizing zorgen wij ervoor dat uw waterzaken soepel geregeld worden. Hebt u nog vragen? Wij staan voor u klaar om te helpen. Samen maken we de overgang zo makkelijk mogelijk.
Veelgestelde vragen
Hoe geef ik de beginmeterstand door voor mijn nieuwe woning/pand?
Het doorgeven van de meterstand voor een afmelding of aanmelding kan via Mijn Brabant Water.
Hebt u nog vragen? Onze collega's van de klantenservice helpen u graag.
Ik wil een overlijden doorgeven. Hoe doe ik dit?
Gecondoleerd met uw verlies. We begrijpen goed dat u andere zaken aan uw hoofd hebt. Daarom maken wij het u graag zo gemakkelijk mogelijk.
Via het formulier Overlijden doorgeven kunt u ons laten weten of u:
Ik ga scheiden. Wat betekent dit voor mijn overeenkomst met Brabant Water?
We begrijpen goed dat u in een lastige periode zit. Geen scheiding is hetzelfde, daarom kunt u hieronder kiezen welke optie het best bij uw persoonlijke situatie past.
Komt u er niet uit? Dan staan wij voor u klaar. Via de contactpagina komt u in contact met onze klantenservice.
Betaal ik tijdens mijn verhuizing voor twee adressen?
U levert de sleutel van uw oude woning meestal later in dan de dag waarop u de sleutel van uw nieuwe woning ontvangt. In de tussenliggende periode bent u voor beide adressen verantwoordelijk voor de kosten van het watergebruik. Dit geldt ook voor eventuele belastingen en heffingen.
Staat uw oude woning langer dan drie maanden leeg? Dan verlagen wij uw voorschot. Neemt u hiervoor contact met ons op. Houdt de datum van de onbewoonbare periode en de bijbehorende meterstand bij de hand.