Het waterleidingnet in Noord-Brabant is grotendeels in de jaren vijftig aangelegd. Om een goede drinkwaterlevering voor nu en in de toekomst zeker te stellen, vernieuwen wij de komende jaren wijk voor wijk de waterleidingen in de diverse Brabantse gemeenten. Gaan we bij u in de buurt aan de slag? Dan informeren wij u hierover altijd vooraf per brief.

Privacybeleid

Voor het bekijken van video's dient u marketing-cookies te accepteren.

Wat merkt u thuis van de werkzaamheden?

Brabant Water zorgt ervoor dat u zo min mogelijk merkt van de werkzaamheden. Toch moeten wij u af en toe storen. Helaas is dit onvermijdelijk. Wanneer wij bij u in de straat aan het werk zijn:

  • Hebt u misschien even geen water. Is een onderbreking in de watervoorziening nodig? Dan vindt deze plaats op werkdagen tussen 7.30 en 17.00 uur. Hierover informeren wij u tijdig.
  • Kunnen wij u vragen het water voor consumptie te koken. Brabant Water informeert u hier vooraf over via een kaart of brief.
  • Moeten wij soms ook in uw huis of voortuin aan de leiding werken. Ook dan maken wij op tijd een afspraak met u.  

Mogelijke overlast op straat

Wanneer wij de waterleidingen vernieuwen, moeten wij meestal meerdere keren het straatwerk openbreken in de periode dat we aan het werk zijn in uw wijk. Wij kiezen altijd voor de slimste aanpak om de momenten dat u zonder water zit zo beperkt en kort mogelijk te houden. Om uw woning zo goed mogelijk bereikbaar te houden, herstellen wij het straatwerk tussendoor tijdelijk. Als al onze werkzaamheden zijn afgerond, leggen we het straatwerk definitief terug.

Verder kan het zijn dat:

  • U (geluids)overlast hebt door werkverkeer en/of graafmachines in uw buurt.
  • Uw straat/oprit niet gemakkelijk bereikbaar is doordat de straat is opengebroken.
  • Er minder parkeermogelijkheden zijn.
  • Dat u de afvalcontainers op een andere plaats moet neerzetten.

We begrijpen dat dit niet prettig is en doen ons best om de overlast zo beperkt mogelijk te houden.

Samenwerking met gemeenten en overige nutsbedrijven

Waar mogelijk combineert Brabant Water haar vernieuwingswerkzaamheden met die van de gemeenten en van overige nutsbedrijven. Wij werken bijvoorbeeld veel samen met Enexis Netbeheer. Door samenwerking kunnen we de maatschappelijke kosten terugdringen en beperken we de overlast voor de klant, doordat de straat voor alle werkzaamheden maar in één periode opengebroken hoeft te worden.

Actuele informatie

Via www.waterstoring.nl/brabantwater​ blijft u op de hoogte van de voortgang van de werkzaamheden bij u in de buurt. U kunt zich abonneren voor updates per e-mail of sms.

Veelgestelde vragen

Er komt bruin water uit de kraan. Wat kan ik doen?

Bruin water wordt meestal veroorzaakt door geplande onderhouds-werkzaamheden in de buurt of door een piek in het waterverbruik, bijvoorbeeld bij warm weer. Een breuk in de waterleiding of andere storing  kan ook bruin of troebel water veroorzaken. Lees wat u kunt doen.