Uw meterstand doorgeven is nog nooit zo makkelijk geweest. Het enige wat u hoeft te doen is een foto van uw watermeter maken met uw mobiele telefoon.

Hoe werkt het? 

Hebt u van ons een verzoek ontvangen voor het doorgeven van de meterstand? En u geeft deze door met uw mobiele telefoon? Dan kunt u vanaf nu met een foto uw meterstand doorgeven. Via de button 'Ja, ik wil dit proberen' krijgt u de mogelijkheid om een foto te maken. Uw meterstand wordt automatisch uitgelezen van de foto en ingevuld. U hoeft alleen nog maar op bevestigen te klikken. 

Wat zijn de voordelen? 

U hoeft zelf geen meterstand meer af te lezen en in te toetsen. U maakt alleen maar een foto. Hierdoor verkleint de kans op fouten en ontvangen wij de juiste cijfers. Ook ontvangt u direct een melding als u per ongeluk de gas- of elektriciteitsmeter op de foto zet. 

Privacy

De foto gebruiken wij alleen voor het aflezen van de meterstand en na zes maanden verwijderen wij de foto uit onze administratie. Bekijk onze privacyverklaring voor meer informatie.

Veelgestelde vragen

Hoe ziet mijn watermeter er uit?

Wij hebben verschillende watermeters. Deze kunnen op verschillende plekken zitten.

Mijn watermeter is nat aan de buitenkant. Wat nu?

Meestal is er geen sprake van een lek maar is condensvorming de oorzaak van het vocht op de watermeter. Het water dat door de leidingen en de watermeter stroomt, is meestal kouder dan de omgevingstemperatuur. Dit veroorzaakt, in combinatie met een slecht geventileerde ruimte, condensvorming op de watermeter en de leidingen.